Contact
-
Herengracht 33
1398 AB Muiden (NL) - vermogensbeheer@faircapitalpartners.nl
- impact.investing@faircapitalpartners.nl
Auteur van het waterlelieschilderij: Licio Passon www.liciopasson.it
Patagonia, het duurzame kledingmerk, ziet zichzelf niet als een duurzaam bedrijf zo communiceerden zij onlangs. En daarin hebben ze natuurlijk gelijk. Duurzame perfectie bestaat niet, eenvoudigweg omdat alles wat we nodig hebben om te wonen, reizen, werken, eten etc. gebruik maakt van grondstoffen uit de natuur. Dat gebruik geeft altijd een negatieve impact op die natuur. De kunst en uitdaging is die negatieve impact zo beperkt te houden dat de aarde er mee overweg kan. Zover zijn bedrijven nog lang niet. Dat geldt niet enkel voor Patagonia maar voor elk ander bedrijf. Ook voor een duurzame bank. Het ene bedrijf zal meer werk aan de winkel hebben dan het andere, maar geen enkel bedrijf is er al.
Lees hier het hele artikel van Piet Sprengers (ASN Bank) op duurzaam-ondernemen.nl.
Auteur van het waterlelieschilderij: Licio Passon www.liciopasson.it
© All rights reserved